עדכון דרכי השימוש בברירת מחדל בהצעות התקשרות צרכניות

ביום 11 באפריל 2022, פרסמה הרשות להגנת הצרכן הנחיית ממונה בנושא שימוש בברירת מחדל (default effect)  על ידי עוסק במסגרת הצעה או התקשרות בעסקה.
עד היום לא ניתנה התייחסות מפורשת של הרשות בנושא סימון מראש של ברירת מחדל לקביעת עמדת הצרכן בעת עסקה צרכנית.
בהתאם להנחיית הרשות החדשה, השימוש בהטיית ברירת מחדל בתצורת opt out במסגרת הצעת התקשרות בעסקה, דהיינו נטייתם של צרכנים לבחור בהחלטה שנבחרה עבורם מבלי לנקוט בהתנהגות אקטיבית כדי לשנותה, מקדם רכישה בהיסח דעת ועלול לפגוע מהותית בחופש הבחירה של צרכנים.
לפיכך, על פי הנחיית הרשות, ככלל שימוש על ידי עוסקים בפרקטיקה של מנגנון opt out כלפי צרכנים בהתקשרות בעסקה עשוי להוות השפעה בלתי הוגנת האסורה לפי סעיפים 3(א) ו-3(ב)(8) לחוק הגנת הצרכן.
מומלץ לבחון את השימושים בברירות מחדל המופנים לצרכן בהתאם להנחייה החדשה.

להורדת ה-PDF לחצו כאן