ביום 10 בנובמבר 2025 פרסמה מדינת ישראל את מסמכי המיון המוקדם (PQ) הראשונים במסגרת פרויקט המטרו של תל אביב – פרויקט התשתית השאפתני והמורכב ביותר שנעשה אי פעם בישראל. הפרויקט, בהיקף תקציבי מוערך של כ-60-70 מיליארד דולר, כולל רשת מטרו תת-קרקעית באורך של כ-150 ק"מ, 109 תחנות, ופריסה ב-24 רשויות מקומיות, וצפוי לשרת למעלה מ-2 מיליון נוסעים ביום, כאשר הפעלה ראשונית שלו מתוכננת לשנת 2034.
שלב ה-PQ הנוכחי מתייחס לשלב הראשון של הפרויקט (עבודות Infra #1) הכולל אחד עשר מכרזי תכנון-ביצוע (Design & Build) מרכזיים לחפירה ובניית מנהרות ותחנות תת-קרקעיות, שכל אחד מהם מוערך בכ-0.5-3 מיליארד דולר (בסך הכל כ-20-25 מיליארד דולר), ודורש ניסיון מוכח בפרויקטי ענק של תכנון-ביצוע בעבודה בסביבה עירונית, במנהור רכבות ובמבנים תת-קרקעיים מורכבים, לרבות (i) כריית מנהרות באמצעות מכונת מנהור (TBM) (ii) בנייה בשיטת חפירה וכיסוי (Cut & Cover), ו- (iii) בנית תחנות תת-קרקעיות ותשתיות תת קרקעיות בשיטות כרייה קונבנציונליות (NATM).
מועד הגשת מסמכי המיון המוקדם נקבע ליום 29 באפריל 2026.
משרדנו עוקב אחר התקדמות פרויקט המטרו מזה מספר שנים, ונמנה על המשרדים הבודדים בישראל בעלי ניסיון מצטבר בליווי שחקנים מובילים – מקומיים ובינלאומיים – בפרויקטי תשתית מורכבים בהיקפים של מיליארדי דולרים. את פרויקט המטרו מלווה צוות ייעודי ורב-תחומי המשלב מומחיות בדיני תשתיות, מכרזים, בנייה, נדל"ן, מימון ורגולציה.
במזכר זה נעמוד על:
- עיקרי הוראות מסמכי המיון המוקדם הרלוונטיים לשלב הנוכחי.
- הדרישות המרכזיות להשתתפות בהליך המיון המוקדם.
נשמח להיפגש עם גורמים המתעניינים בהזדמנויות הגלומות בפרויקט, להציג ביתר פירוט את שלבי המכרז, דרישות המיון המוקדם והסיכונים המרכזיים, ולסייע בבחינת התאמתם לפרויקט, בגיבוש אסטרטגיית השתתפות ובהקמת שיתופי פעולה אפשריים עם קבלנים ושותפים מקומיים ובינלאומיים.