מזכר לקוחות – תזכיר חוק ניוד מידע בריאות, התשפ"ג-2023

לקוחות יקרים,

ברצוננו להביא לידיעתכם כי ביום 24.1.2023, פרסם משרד המשפטים את תזכיר חוק ניוד מידע בריאות, ה'תשפ"ג – 2023.

מטרת החוק המוצע היא להניח את התשתית הרגולטורית הנדרשת, על מנת לאפשר למטופלים להנגיש את מידע הבריאות שקיים על אודותיהם במועד ובמקום שבו המידע נדרש, תוך שמירה על פרטיות המטופלים ואבטחת המידע על אודותיהם. התזכיר מטפל בעיקר במספר סוגיות אשר יפורטו במזכר.

דעתנו היא שהחוק המוצע כולל הסדרים שצפויים להיות להם השפעה רחבה על מערכת הבריאות, על הגופים המעניקים שירותי בריאות וגופים המשתפים פעולה עם מי מגופים האמורים ברמת הטיפול במטופלים וברמת מחקר. החוק עתיד להקים סמכות להטיל עיצומים כספיים העלולים להגיע עד ל-100,000 שקלים להפרה; בגין הפרה נמשכת – עד 10,000 שקלים בגין כל שבוע שבו נמשכת ההפרה; וכפל עיצומים בגין הפרה חוזרת (בשנתיים שלאחר קביעת הפרה). בחלק מהמקרים הפרות יכולות לגרור עונשים של עד מאסר שנתיים או חלופות קנס.

החוק המוצע דורש היערכות ארגונית וטכנולוגית ולכן מצאנו לנכון להביא את התזכיר לידיעת כלל לקוחותינו כבר בעת הזו. פרט לכך ניתן להעביר למשרד המשפטים הערות לתזכיר עד ליום 14.2.2023.

נשמח לסייע לכם לבחון את עמידת הארגון שלכם בהוראות החוק המוצע השונות ובהשפעות האפשריות שלו על ארגונכם. כן נשמח לסייע לכם להעביר את הערותיכם לחוק המוצע ככל שישנן.

למזכר המלא לחצו כאן